Postkaos !!

Usch va stressigt dan började igår !!

Hade missat att skicka med grundskolebetygen i min ansökan nu till utbildningen...
Visste inte om de va ett måste, så ringde upp skolan för o se hur de såg ut me de..

Pratade me rektorn, hon satt o gick igenom ansökningarna..
..sista ansökningsdatum va ju nu den 1/8..

Hon började leta efter min för o se hur de såg ut me betygen,
ja hade ju skickat me de betyg ja fått nu under detta året ja läst iaf...
MEEEN, hon hittade inte min ansökan hur mycke hon än kollade...

Ja visste att ja verkligen hade postat den ju, så ja blev lite smått panikslagen här.. ;P

Visst ja kanske inte kommer in iaf. men ja ville ju ha lika stor chans som alla andra..
 ..att KANSKE bli antagen..

Ringde posten för o se va de va frågan om.. då säger de att mitt brev ligger där nere..
De hade inte skickats dit de skulle pga för lite porto !!!
VA FASIKEN !!!!!
Ja tänkte ju inte på de, ja satte ba på ett frimärke ju...



Hon sa att ja kunde komma o hämta de..

Ringde rektorn igen o sa som de va..
Hade tur mitt i all kaos så hon sa att om ja kom me ansökan innan kl 12..
..skulle ja få chansen ja me.. Då va kl halv 12..

Utan körkort e de tur att man ha världens bästa mamma.. ♥
Hon körde ner till Lernia o hämtade mitt brev..
När hon va på väg hit för o lämna de, o ja stod o väntade o kl blev mer o mer..
..öppnade hon brevet, hon tyckte inte de såg ut som de va min stil på texten på kuvertet..

O de va inte min ansökan heller.. de va nåt helt annat...



Hon körde tillbaka till posten i 190 o sprang in..
..där letade de i en stor låda bland post som inte kommit fram som den skulle..
(..bland annat massa andra kuvert adresserade till skolan...
..så de behövde inte va för lite porto, de kunde vatt nåt me att skolan ha vatt stängd me..)

Helt plötsligt såg mamma iaf ett kuvert me nåt som såg ut som de va ja som hade skrivit de..
(dumma ja hade ju inte skrivit nån avsändare heller.. ;P)

Där va den !! Min ansökan......

Mötte mamma utanför skolan o sprang in till rektorn me kuvertet....
Ja hann precis !!!!

Eftersom de hade blivit så fel så sa hon att ja skulle räknas me bland alla de andra ansökningarna o ha lika stor chans att komma in som de brev som kommit i tid...

Tur de löste sej... att brevet kom till rätta..
Tack mamma för hjälpen !! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0