Facebookstatusar !!

facebook, statusar  

Sju exempel:

1. Lillen bajsade en stOor bajs idag! Så duttiii!! Mammas lille älskling!! Älskardigöveralltannat!!”

2. Kopiera det här om du också älskar din mamma/pappa/syster/husdjur!” /// ”Att ha många vänner här inne på facebook är en sak. Men hur många finns där när det händer dig något. Vill du vara där för mig när jag behöver dig så tryck på ”gilla” sen kopierar du den till din status och ser hur många som finns för dig när du behöver dom” (o.s.v)

3. Tyck-synd-om-mig-&-ge-mig-uppmärksamhet-statusar. ”Nu är det för sent, jag är redan krossad för evigt…” (Alla svarar ”Åhh, vad har hänt, gumman? Finns här för dig om du vill prata..” & personen svarar ”Tack älsklingar men jag vill inte prata om det…”) & en stund senare fortsätter det med ”Jag vill vakna upp ur min mardröm. Det här går inte längre..” o.s.v.

4. För privat information. ”Min pojkvän har ljugit för mig!! Hur kan du vara så falsk??” (Alla frågar vad som hänt & personen svarar såklart öppet så alla hundratals vänner kan läsa) & några timmar senare kommer: ”Jag älskar min pojkvän! Vi klarar allt! Du & jag föralltid!!”

5. Varför ska människor vara så falska? Själv står jag för den jag är!! (blabla)” Oooook.

6. Särkrivna &/eller felstavade statusar. ”Stor städar” – måste man ju tolka som att en stor person städar. ”Skit fint” – hur skiter man fint? & folk som skriver på engelska trots att de uppenbarligen inte har koll på varken stavning eller grammatik. (Småfel kan ju alla göra då & då men när det är upprepade gånger så blir jag lite smått tokig.)

7. Folk som uppdaterar varje minut. Jag vet att många stör sig på vardagsuppdateringar men jag gillar dem faktiskt (!) sålänge folk inte uppdaterar varje minut med ny info!


* Hittade inlägget HÄR o va ba tvungen o kopiera.. haha


Kommentarer
Postat av: anne

KUL KUL !!

2010-09-12 @ 19:25:04
Postat av: Thessan

Hahah klockrena!

2010-09-12 @ 19:32:56
URL: http://morriislajf.blogg.se/
Postat av: Björne

Facebook är fullt av sköna å mindre sköna människor, men nästan alltid får man sej ett litet skratt eller en tankeställare. Kanske har du fel vänner om du mest stör dej på vad folk skriver ;)

Anyways, hamnade hos dej när jag bildsökte på orkideér, hittade en delad canvas med en rosa orkidé men har inte hittat igen den på din sida än =)

Fortsätter leta, ha de godis!

2011-07-05 @ 18:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0