Barnen svarar;

Varför snöar det?

Hanna Rosenmüller
- Det faller ner från himlen. Det är vitt och man kan bygga snögubbar av snön. Ibland är det snö på julafton men ibland är det inte så mycket snö.

Emilia Wennström

- Molnen stoppar regnet, så snöar det istället. Det brukar snöa när det är julafton och när tomten kommer. Jag vet massor om snö. Hela snön är full av vatten, fast det ser inte ut så. När jag höll snön i handen rann det fullt av vatten. Men när vuxna håller i snö kommer inget vatten, det gör det bara när barn gör det.

Mira Grimvall

- När det är vinter blir det kallt och då måste det snöa. Om det inte är kallt lyser solen istället och det är varmt. Jag tror att snö är som kallt regn som faller ner.

Aron Holmberg

- Molnen fångar upp vatten från haven. Sen kan vattnet frysa och då blir det snö.

Ida-Lee Fjellstrenius

- Det snöar på julafton, annars vet jag inte.



Aaaaah, NU förstår ja... ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0